جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۷:۴۹

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش: دريا هنوز در کشور شناخته شده نيست

باشگاه خبری فراساحل: مديرعامل شركت ‌ملی نفتكش ايران با اشاره به شعار امسال روز جهانی دریانوردی گفت: امسال شعار روز جهانی دریانوردی (IMO) پیونددهنده کشتی‎ها، بنادر و مردم انتخاب شده که حاکی از اهمیت توسعه ارتباط میان جامعه جهانی و صنعت دریانوردی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین تایمز، سيروس كيان ‌ارثی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهاني دريانوردی ضمن قدردانی از تمام فعالان عرصه دریا، 62 سال فعالیت پرثمر شرکت ملی نفتکش ایران را مدیون تلاش دریانوردان این شرکت دانست و با اشاره به نقش و جایگاه مهم كشتيرانی‎ها در اقتصاد گفت :حدود80  درصد حجم تجارت جهانی و 70 درصد ارزش آن از طریق دریا و بنادر انجام می‎گیرد. وی درباره جایگاه دریا در اقتصاد کشور نیز افزود: با وجود تمام اقدامات انجام شده، دريا نه تنها هنوز در کشور شناخته شده نيست بلكه سهم آن از اقتصاد كشور هم ناچيز است.

کیان ارثی با بیان اینکه زنجیره ارزش صنعت دریایی می‎تواند نقش مهمی در اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی ایفاء کند، گفت: امیدواریم دولت دوازدهم توجه بیشتری به توسعه دریامحور و صنایع دریایی و دریانوردی داشته باشد البته هماهنگی، همدلی و یکپارچگی ارگان‎های دريايی در این زمینه و در تحقق اهداف توسعه ای پیش بینی شده این بخش نیز موثر خواهد بود. وي سپس به اجرای قوانين جديد محيط زيستی در حوزه دريا و كشتيرانی از جمله لزوم كاهش سولفور سوخت كشتی‌ها  تا سال 2020 و مديريت و كنترل آب توازن اشاره كرد و گفت: شركت ملی نفتكش ايران در زمينه اجرای اين قوانين و كنوانسيون‎های بين‎المللی اقدامات مختلفی را انجام داده است كه از جمله آن می‌توان به امضا تفاهم‎نامه مطالعاتی با پژوهشگاه صنعت نفت برای توليد سوخت با سولفور پايين اشاره كرد. عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران اظهار کرد: در زمينه تقويت توان داخل نيز تفاهم‎نامه‌ای بين ايدرو، شركت ملی نفتكش و كشتيرانی جمهوری  اسلامی براي ارتقای صنعت كشتی‎سازی كشور امضا شده است كه اميدواريم نتيجه آن به زودی عايد كشور شود.



  کد خبر : 4440
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :